This blog is under FaceLift, to serve you better, Sorry for any incovinience...

About The Soonex

Get in Touch

Your e-mail address is incorrect. Please check it and try again.

Thanks for your subscription!

Menangguk di air keruh Kedai Rakyat 1 Malaysia

Kedai Rakyat 1 Malaysia (KR1M), satu inspirasi daripada YAB Perdana Menteri Malaysia ke-6 Dato’ Seri Mohd Najib bin Tun Abdul Razak di atas keperihatinan beliau mengenai peningkatan kos sara hidup rakyat yang berpendapatan rendah di bandar. Berkonsepkan pasar mini, KR1M menjual pelbagai barangan keperluan asas dengan harga yang rendah di lokasi bandar. Terima kasih diucapkan di atas keprihatinan pemimpin no 1 Malaysia ini yang cuba menjadi pemimpin untuk rakyat. Tetapi tanpa disedari beliau, usaha murni yang dilaksanakan demi rakyat telah mengundang petualang-petualang (selayaknya dipanggil) untuk mengambil kesempatan. Apa tidaknya, bayangkan berapa banyakkah keuntung yang dikaut oleh pembekal dan pemilik franshais untuk menjayakan usaha murni PM.

Tahukah dan sedarkah PM, sememangnya harga untuk produk dengan pembungkusan 1 Malaysia sememangnya murah di KR1M, tetapi bagaimana dengan barangan dan produk yang standard dijual dipasaran yang dikenali dengan jenama dan kualitinya yang dijual jauh lebih mahal daripada pekedai-pekedai lain. Tidak semua rakyat  Malaysia boleh menggunakan produk yang dibungkus menggunakan Pembungkusan 1 Malaysia. Ada dikalangan rakyat Malaysia sememangnya dilahirkan tidak sempurna sistem imunitinya tidak boleh menerima produk berkenaan untuk digunakan, sebagai contoh ada diantara rakyat Malaysia berkulit sensitif tidak boleh menggunakan produk yang akan memudaratkan kulitnya dan ada perut yang tidak boleh menerima makanan dan minuman dengan bungkusan 1 Malaysia kerana akan mengakibatkan mereka berasa tidak selesa dan mengakibatkan cirit-birit dan sebagainya.

Sepatutnya KR1M menjual barangan yang biasa dijual di pasaraya-pasaraya dan kedai-kedai runcit biasa tetapi dengan harga 1 Malaysia.

0 Komentar untuk "Menangguk di air keruh Kedai Rakyat 1 Malaysia"
Back To Top