This blog is under FaceLift, to serve you better, Sorry for any incovinience...

About The Soonex

Get in Touch

Your e-mail address is incorrect. Please check it and try again.

Thanks for your subscription!

Punca kematian Puteri Diana akhirnya didedahkan

London: Enam belas tahun selepas Puteri Diana meninggal dunia, misteri kematian beliau belum terungkai sepenuhnya tetapi kehadiran sebuah motosikal berwarna hitam mungkin kunci jawapan kepada punca nahas yang meragut nyawanya.

Wartawan Perbadanan Penyiaran Britain (BBC) Sussana Reid yang menyiasat kematian Diana menegaskan dakwaan seorang penembak hendap dari Pasukan Unit Khas (SAS) dikenali Soldier N, bahawa anggota elit rejimen itu membunuh Diana beberapa saat selepas kereta Mercedes terbabit bergerak dengan kelajuan 100 kilometer sejam di terowong terbabit ada kebenarannya.

“Saya menemuramah saksi, pegawai perisikan Britain, Perancis, askar SAS sehingga kepada rakan Diana dan Dodi. Saya juga sudah menemuramah ibu bapa pemandu kereta itu, Henri Paul. Bukan kaki mabuk Mereka memeritahu saya bahawa Paul bukan seorang kaki minum atau pemabuk. Semua keterangan yang saya peroleh menunjukkan kematian Diana bukan kemalangan,” katanya.

Sussana berkata siasatan kematian puteri itu tidak mendedahkan kebenaran sepenuhnya, apabila 170 saksi penting termasuk doktor yang mengawet Diana tidak pernah dipanggil untuk memberi keterangan.
Siasatannya menunjukkan jurugambar paparazzi yang dikatakan mengekori Diana hingga saat kematiannya tidak ada di terowong ketika kereta itu terbabit nahas.

“Saksi berkata mereka melihat sebuah motosikal berkuasa tinggi hitam memecut dan memotong kereta Diana di dalam terowong sehingga menyebabkan kemalangan,” katanya.

Mungkin paparazzi dijadikan ‘kambing hitam’ sebagai punca kematian Diana. Sebahagian daripada jawapannya boleh dilihat daripada keterangan 14 saksi bebas di tempat kejadian yang berkata, beberapa buah kereta dan motosikal mengejar sebelum memotong kenderaan Diana di terowong itu. - AGENSI

0 Komentar untuk "Punca kematian Puteri Diana akhirnya didedahkan"
Back To Top