This blog is under FaceLift, to serve you better, Sorry for any incovinience...

About The Soonex

Get in Touch

Your e-mail address is incorrect. Please check it and try again.

Thanks for your subscription!

Tingkatkan Metabolisma Tubuh

Salam.
Korang ada tak kawan-kawan yang makan banyak tapi tak gemuk ? Makanan yang dia makan lebih banyak dari korang. Korang pulak jadi ke gemuk. Hurm. Ini rezeki mereka.  Ada orang kata cacing banyak dalam badan betul ke? Jangan lah dengki sampai lagu tu na.

Ok. Sebab utama mereka kurus adalah disebabkan metabolisma dalam badan mereka serious kuat. metabolisme ni macam process pembakaran lemak dalam badan lah . correct me if im wrong. :D
Ok kepada korang yang nak meningkatkan boost metabolisma dalam badan korang tu. korang boleh lah amalkan memakan makanan yang amer list bawah ni yer.

Gandum.

Eh roti gardinea je korang terfikir ? hihi Bukan hanya gandum tapi keseluruhan gandum. Beras perang, oatmeal, roti padat gandum memang kaya dengan nutrisi yang diperlukan oleh badan kita. Yang paling penting, gandum ini membantu perut untuk merasa lebih kenyang dalam jangka masa yang lama.

Bawang putih.

Korang suka makan bawang putih? ada kata ya ada kata tidak. Jangan nak tidak2. Kalau nak kurus kenalah makan bawang putih ni yer. Telan jelah. Khasiat bawang putih ini adalah mengurangkan lemak di dalam badan. Selain meningkatkan metabolisma badan, bawang ini juga beperanan sebagai antibiotik iaitu menaikkan tahap immune atau ketahanan dalam badan.

Teh Hijau.

Ni banyak dah tahu. Memang berkesan kot. Amer selalu je minum teh hijau dalam kotak yeaos tu. Teh yang boleh diaplikasikan di dalam pelbagai cara untuk menjadikan ianya lebih menarik dan sedap untuk diminum. Khasiat teh hijau membantu menaikkan tahap metabolisma dalam diri dan mampu membakar kalori lemak yang tidak diperlukan di dalam badan. Sekaligus, badan kita akan mencerna makanan yang tidak diperlukan. Selain daripada membantu membakar lemak dengan cepat, teh hijau juga mampu untuk melancarkan urat saraf.

0 Komentar untuk "Tingkatkan Metabolisma Tubuh"
Back To Top