This blog is under FaceLift, to serve you better, Sorry for any incovinience...

About The Soonex

Get in Touch

Your e-mail address is incorrect. Please check it and try again.

Thanks for your subscription!

10 Tip Mudah Penjagaan Rambut

Vitamin Untuk Rambut
Rambut Mahkota Bagi Wanita dan Lelaki
Walaupun sudah ramai wanita mula bertudung sekarang ini, rambut tetap mahkota wanita yang sering menjadi kebanggaan. Rambut yang cantik dan bersinar pastinya menjadi kebanggaan wanita terutamanya untuk tatapan suami orang yang kita sayang. Lantas tidak hairanlah sebilangan besar wanita sanggup berhabisan wang ringgit mendapatkan rawatan rambut di salon.

Jadi hari ini, Diana nak berkongsi tip membantu wanita mendapatkan rambut yang bukan sahaja cantik, bersinar dan sihat bahkan mudah untuk diurus.
Vitamin Untuk Rambut
Penjagaan rambut dari bahan semulajadi
1 Untuk lebih mudah diurus, rambut memerlukan pelembap. Oleh itu, rajin-rajinlah minum air putih. Elakkan mengambil kopi, teh, minuman berkafein apatah lagi alkohol kerana minuman-minuman ini menghalang badan dari menyerap zat nutrisi dari makanan yang kita ambil terutama sekali jika anda mengambil suplemen. Banyakkan mengambil buah-buahan kerana ia elok untuk mengekalkan kelembapan rambut.

2 Jangan biarkan diri berada dalam ketegangan dan tekanan. Ia turut memberi kesan negatif kepada rambut. Bagi mengatasinya, bersenamlah bila anda lapang.

3 Minyak bijan boleh membantu merawat rambut kering. Sapukan ia pada seluruh kulit kepala serta rambut, kemudian bungkus dengan kertas aluminium dan balut dengan tuala hangat.

4 Jangan sesekali menyikat rambut ketika masih basah, memadailah sisir dengan menggunakan jari atau sikat bermata jarang. ini kerana serat rambut mudah gugur atau putus.

5 Udara persekitaran dengan asap yang datangnya dari kereta dan rokok, membuatkan rambut terdedah kepada habuk. Oleh itu digalakkan untuk mencuci rambut setiap hari.

6 Ketika mencuci rambut, jangan mengaru atau mengosok dengan kasar. Ia bukan sahaja menyakitkan bahkan menyebabkan rambut mudah rosak. Belailah rambut dan basuh ia dengan lembut dan berhati-hati.

7 Penggunaan perapi amat penting kerana ia memudahkan rambut untuk diurus dan tidak mudah kusut. Pada masa yang sama, sudah tentulah ia akan membuatkan rambut lebih bersinar dan nampak sihat.

8 Jangan keliru. Sebenarnya perapi hanya boleh disapu pada pertengahan sehingga hujung rambut sahaja. Jangan menyapu di kulit kepala kerana ia akan menyebabkan rambut jadi berminyak.

9 Bagi mendapatkan hasil yang memuaskan, gunakan pengering rambut dengan cara yang betul. Caranya ialah memulakan pengeringan rambut dari bahagian bawah ke atas.

10 Gunakan perapi dan syampu yang kaya kolagen, protein serta lipid. Dengan itu rambut anda akan lebih mudah diuruskan tanpa banyak masalah.

Selain dari penjagaan luaran, Diana amat suka sarankan penjagaan dari dalaman kerana kecantikan bermula dari badan yang sihat. Badan yang sihat akan pancarkan seri di wajah secara tidak langsung.

" Tahukah anda bahawa badan kita terdiri daripada berjuta-juta sel yang perlukan zat nutrisi sebagai makanan sel. Bila sel kita mendapat makanan secukupnya, kita akan memilki kulit yang cantik, rambut yang sihat dan bersinar. Oleh itu amat penting bagi wanita untuk mengenalpasti apa yang mereka makan. "

Sudah semestinya kalau minta pendapat Diana, vitamin Shaklee yang menjadi pilihan. Inilah suplemen yang Diana sekeluarga ambil sejak 2012 untuk penjagaan kesihatan.

Suplemen yang Diana paling suka cadangkan untuk penjagaan rambut ialah ESP untuk penjagaan sel-sel rambut yang sihat, Zinc Complex untuk menguatkan akar rambut, Vitamin E untuk meningkatkan penyerapan oksigen, Vitamin C untuk meningkatkan peredaran darah di kulit kepala, Lecithin untuk melembabkan dan menghitamkan rambut, Collagen Powder mengalakkan pertumbuhan rambut baru yang sihat, melembabkan serta menghalang perpecahan rambut.

Kesemua vitamin-vitamin ini adalah kesukaan Diana dan menjadi kewajipan untuk Diana mengambilnya setiap hari mengikut kadar dan cara pengambilan yang betul. Barulah akan dapat rambut yang cantik, sihat dan bersinar.
Vitamin Untuk Rambut
Set Penjagaan Rambut Prosante Shaklee
Shaklee juga ada menyediakan rangkaian produk penjagaan rambut PROSANTE. Produk PROSANTE ini terdiri daripada Nourishing Scalp Treatment, Revitalizing Shampoo dan Purifying Shampoo, Lightweight Conditioner dan Replenishing Conditioner dan akhir sekali Long Lasting Finishing Spray. Apa yang menariknya, tiada bahan kimia, tiada bahan pengawet, tiada bahan pewarna, tidak diuji ke atas haiwan dan ia diuji secara klinikal oleh ahli dermatologi iaitu pakar dalam bidang kulit. Diana akan ceritakan dengan lebih terperinci di posting yang akan datang.
0 Komentar untuk "10 Tip Mudah Penjagaan Rambut"
Back To Top