This blog is under FaceLift, to serve you better, Sorry for any incovinience...

About The Soonex

Get in Touch

Your e-mail address is incorrect. Please check it and try again.

Thanks for your subscription!

Bila Harga Naik...

Tahun 2014 yang begitu mencabar dan penuh rintihan. Semua harga naik. Lepas satu... satu naik. Sampai terasa apa lagi yang naik. Kalau difikirkan turun, entah bilalah akan turun. Memang mustahil.
Mana tidak sedihnya kalau harga petrol naik, elektrik naik, tol naik, gula naik, tambang bas sekolah naik, cukai pintu naik, tambang LRT naik, air naik, astro naik dan ditambah pula dengan GST. Yang paling terkesan harga ais pun naik juga. Jika dilihat semuanya ini, adalah keperluan asas kita setiap hari. Rutin yang memang sukar diubah tetapi harus juga buat perubahan untuk mengurangkan perbelanjaan, terpaksa pentingkan dahulu keperluan dari kehendak.
Bayangkan dengan hutang pinjaman peribadi, rumah, kereta, kad kredit dan PTPTN lagi. Belum ditambah dengan perbelanjaan anak sekolah. Agak-agaklah rakyat Malaysia nanti jadi apa ya... Kerja untuk hidup atau hidup untuk kerja? atau kerja sampai mati?
Betul-betul kena jimat tahun ini, kalau tak... nanti duit gaji yang ada tidak dapat menampung perbelanjaan. Mulalah buat perancangan bajet yang teliti. Semoga kita semua sabar dan tabah menghadapi dugaan hidup ini.
Tag : Ekonomi
Back To Top