This blog is under FaceLift, to serve you better, Sorry for any incovinience...

About The Soonex

Get in Touch

Your e-mail address is incorrect. Please check it and try again.

Thanks for your subscription!

Bufet Ramadhan Nostalgia Selera Kampung, Hotel Sentral Johor Bahru

Sempena bulan puasa yang mulia ni. HOTEL SENTRAL JOHOR BAHRU menawarkan Buffet Ramadhan bertema kan Nostalgia Selera Kampung dari 12 Julai hingga 5 Ogos 2013.. Hari ini (15/7/2012) aku berkesempatan untuk ke Hotel tersebut untuk mencuba juadah buka puasa yang disediakan..

Bepusing-pusing jugalah aku mencari hotel ni, terceruk kat belakang hotel lain. Sampai kawan yang sepatutnya berbuka dengan aku sampai sesat.. Dia dari Simpang Rengam, aku yang anak jati totok JB ni pun sesat, mahukan dia..

Sesudah hampir setengah jam berjalan-jalan di kota lagenda Johor Bahru tu akhirnya aku jumpa juga Hotel ni.. Betul-betul belakang JB Sentral.. Belakang hotel Bluewave dan Hotel Suria City.

Buffet Ramadan Sentral Hotel JB ni dirasmikan oleh ADUN Tanjung Puteri YB Datuk Adam pada 12 Julai hari tu, kira powerlah kan buffet ni sampai YB rasmikan..

Macam hotel-hotel yang ada diseluruh negara, appetizer dan dessert ini lah dimana-mana.. Kuih-Muih, Kurma, ada kek, jeli-jeli sikit.. Kalau ikutkan hati aku nak sapu je semua.. tapi membazir tu bukan amalan Nabi kita.. hehe
Lepas ni banyak gambar makanan.. Aku memang tak pandai ambil gambar makanan.. Tengok je lah apa yang ada ok..

Ini ulam-ulaman dan salad.. Taufu ada, kacang panjang ada, tempe pun ada.. Bahagian salad tu biasa lah.. sayuran hijau dan mayonis pelbagai warna.. Desert dengan ulam bagai tu kat dalam, kat luar hotel pula ada pelbagai warung, setiap nama warung tu ala-ala kampung gitu.

Ini warung Pak Sudin, warung roti jala.. Roti jala durian.. Ini menu istimewa kat sini.. tapi aku tak ambil benda ni, sebab aku tak nak amik makanan macam-macam nanti tak makan..

Warung Sarip Dol ini menghidangkan Satay, 2 jenis satay disediakan.. Ayam dan daging.. Penambah sedap satay tu, ketupat, bawang dan timunlah macam biasa.. Kuah kacang dia pun boleh tahan sedap, pekat kuah kacang dia..

Atas sifat keserdahaanan aku hehe, ini jelah menu utama aku tadi.. Nasi putih, ayam, kupang dan udang.. Nasi pun aku amik separuh je.. Ada je daging, tapi bosan dah asik makin daging je kat rumah.. 

Ini pula hidangan untuk memulakan buka puasa, aku hanya ambil:

1. Kurma 2 biji

2. Karipap 1 biji

3. Buah Betik 2 potong, 1 potong Honey Dew, 1 Potong Tembikai

4. Jeli dalam mangkuk tu sedap, bawah dia ada buahan potong kecik-krcik

5. Air tu pun sodap gila, honey dew selasih.. Aku kembung air je tadi.. haha

Ini satay Warung Sarip Dol.. Macam aku cakap tadi, satay dia biasa je, yang sedapnya adalah kuah kacangnya.. Tapi aku makan tak habis benda ni, sebab dah kembong perut dengan air sedap tadi tu.

Makan-makan juga, solat jangan lupa... Dalam pukul 7.40 macam tu aku dah settle dah semua makanan aku.. Ingat lepas solat maghrib nak ambil makanan lain, tapi perut tak mengizinkannya.. Nanti membazir sahaja.. 

Sebelum berangkat pulang, aku sempatlah singgah ke gerai benda-benda pangang ni.. Ambil lah aku satu setiap benda.. 2 benda je aku ambil.. Ayam kat atas ni dengan Hotdong kat bawah ni. Pastu aku makan sambil berjalan balik.. Apa lah aku ni makan berdiri, marah kawan-kawan MAC aku kalau tahu aku makan berdiri.

Itu lah hidangan yang sempat aku tengok-tengok kat Hotel Sentral tu.. Untuk alamat dan pakej harga, telah disertakan di Poster yang ada kat atas  tu.. Sila scrool balik ke atas ye.. Sesuai untuk membawa seisi keluarga untuk berbuka di sini..

0 Komentar untuk "Bufet Ramadhan Nostalgia Selera Kampung, Hotel Sentral Johor Bahru"
Back To Top