This blog is under FaceLift, to serve you better, Sorry for any incovinience...

About The Soonex

Get in Touch

Your e-mail address is incorrect. Please check it and try again.

Thanks for your subscription!

RAGUT : Nenek Tua Jadi Mangsa. Di Tumbuk Lagi.

Seorang nenek berusia 80 tahun bukan saja kerugian ratusan ringgit, malah cedera di muka dan lebam matanya apabila ditumbuk seorang lelaki dalam kejadian ragut di Kampung Pasir Pinji, petang kelmarin.

Dalam kejadian jam 5 petang, mangsa dikenali sebagai Madam Wong mendapatkan rawatan di sebuah klinik berhampiran rumahnya selepas cedera di muka dan lebam di mata akibat ditumbuk peragut.

Difahamkan, mangsa sedang menyiram bunga di hadapan rumahnya sebelum didatangi seorang lelaki bermotosikal yang bertanyakan arah jalan untuk ke pekan terdekat.

Sumber polis berkata, suspek kemudian meragut rantai dan cincin emas dipakai mangsa.

“Suspek turut menumbuk di muka mangsa beberapa kali sebelum beredar dengan sebuah motosikal,” kata sumber itu, semalam.

Sebelum ini, beliau berkata, pihaknya menerima banyak laporan mengenai kejadian sama dengan suspek menyasarkan warga emas wanita terutama sekitar jam 5 petang hingga 7 malam.

Menurut sumber itu, mangsa membuat laporan polis di Balai Polis Kampung Pinji dan kes disiasat mengikut Seksyen 382 Kanun Keseksaan.

“Orang ramai yang mengetahui maklumat lanjut berhubung kejadian diminta menghubungi balai polis berhampiran,” kata sumber itu.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Ipoh Asisten Komisioner Sum Chang Keong ketika dihubungi mengesahkan menerima laporan kejadian. Menurutnya, pihaknya menasihatkan orang ramai khususnya warga emas supaya berhati-hati terutama ketika bersendirian di rumah.

Tag : Keselamatan
0 Komentar untuk "RAGUT : Nenek Tua Jadi Mangsa. Di Tumbuk Lagi."
Back To Top