This blog is under FaceLift, to serve you better, Sorry for any incovinience...

About The Soonex

Get in Touch

Your e-mail address is incorrect. Please check it and try again.

Thanks for your subscription!

7 CARA MELEMBUTKAN ANAK / SUAMI / ISTERI YANG DEGIL

ASSALAMUALAIKUM .......
Tips ini bukan sahaja untuk anak , tetapi juga untuk kaum keluarga terutamanya yang mempunyai hubungan rapat dengan kita , tak kira sama ada anak , isteri atau suami.
1. Semasa anak/isteri/suami sedang tidur , inilah waktu yang paling sesuai terutamanya 2/3 malam, kerana ketika itu pemikiran berada di bawah sedar (sub conscius mind) adalah paling optimum ketika ini . Yang tidur hanyalah conscius mind (minda sedar).
2. Baca YA LATIFF 100 x dan hembuskan di ubun - ubun anak/suami/isteri ketika mereka tidur.
3. Seru nama penuhnya dan berbintikan ibunya.
4. Sentuhkan Ibu jari anda ke langit - langit dan kemudian sentuh dengan lembut ibu jari anda ke ubun - ubun orang yang ingin anda nasihati.
5. Semasa ibu jari di atas ubun - ubun , selawatlah ke atas junjungan Nabi Muhammad dan bacalah suran al - Fatihah . Kemudian terus dengan berzikir dalam hati dan jangan putuskan zikir anda.
6. Angkat ibu jari anda , kalau boleh jangan putuskan zikir di dalam hati dan bercakaplah dengan suara yang agak perlahan agar tidak sampai mengejutkannya . Beritahu apa yang ingin anda beritahunya seperti tidak selalu melewatkan solat , jangan melawan ibu bapa , berbincang jika ada masalah , bertolak ansur dengan isteri dan sebagainya.
Nasihatilah orang yang anda sayangi dengan apa sahaja nasihat . Jangan putus zikir supaya zikir itu ' masuk ' bersama - sama nasihat anda .
7. Anda akan dapat melihat reaksinya sedang ' menerima ' nasihat anda apabila kelopak matanya bergerak - gerak.
Insya - Allah usaha anda berkesan jika diamalkan .
Tag : Petua, Tips
0 Komentar untuk "7 CARA MELEMBUTKAN ANAK / SUAMI / ISTERI YANG DEGIL"
Back To Top