This blog is under FaceLift, to serve you better, Sorry for any incovinience...

About The Soonex

Get in Touch

Your e-mail address is incorrect. Please check it and try again.

Thanks for your subscription!

Yang mana satu?

Tuan, yang mana lebih baik?
Mempengaruhi orang lain supaya membeli produk kita ataupun bertindak jujur iaitu memberikan pilihan kepada pelanggan membuat keputusan dengan memberi kebaikan dan kelemahan produk kita?
Sebaik-baik bisnes, adalah bisnes yang dilakukan dalam keadaan tidak mengambil kesempatan kepada kelemahan ilmu yang ada pada pengguna. Beri informasi seolah-olah kita kita ingin menjual kepada ibu kita sendiri.
Beri kebaikan, berikan kelemahan dan elakkan menjual apabila kita dapati pengguna itu tidak mendapat manfaat yang sewajar dari produk tersebut.
Usah risau sekiranya kita takut pelanggan kita tidak ramai, ataupun jualan kita menurun, kerana mempengaruhi secara puratanya mampu membuatkan kita menjual barangan yang tidak perlu kepada pelanggan.
Apabila kita berbisnes dengan Allah, yang beli produk ataupun servis kita lebih banyak, kerana yang menjadi marketer kita adalah Allah.
Tiada sistem pemasaran yang lebih hebat dari janji Allah. Berniaga dengan jujur dan tidak mahu merugikan pelanggan itu adalah antara contoh kita sujud kepada Allah dan memohon bantuannya supaya kita dapat meneruskan hidup dengan sempurna. In Syaa Allah.
Pelanggan di luar sana 'terpaksa' membeli produk kita yang halal dan baik itu, apabila Allah menyebut 'Kun Faya Kun', teruskan kita mengejar kata-kata Allah itu.

Shamsuddin Kadir

Tag : Pengetahuan
0 Komentar untuk "Yang mana satu?"
Back To Top