This blog is under FaceLift, to serve you better, Sorry for any incovinience...

About The Soonex

Get in Touch

Your e-mail address is incorrect. Please check it and try again.

Thanks for your subscription!

Hapus Salib dapat 1 Billion USD

Setelah secara rasmi mengumumkan penghapusan tanda salib pada logo kelab, kelab bola sepak gergasi Sepanyol Real Madrid mendapat keuntungan besar dari segi kewangan. Penghapusan gambar salib tersebut dilakukan demi memperkuatkan sokongan peminat di kalangan Muslim di Timur Tengah.
Menurut laporan harian sukan Sepanyol, Marca, perubahan dilakukan untuk "menghindari segala bentuk kekeliruan dan salah tafsir di wilayah, di mana majoriti daripada peminatnya di  Los Blancos adalah Muslim."
Pihak Madrid mengatakan, keputusannya untuk menghilangkan salib dari logonya hanyalah salah satu langkah untuk mengembangkan perniagaannya secara global. Namun pengkritik mengkritik langkah itu dianggap sebagai satu lagi penghapusan budaya Eropah.
Langkah Madrid yang mencetuskan kontroversi tersebut membuat mereka mendapat projek besar di Timur Tengah. Mereka diberi keizinan untuk membina resort sukan di Emiriah Arab Bersatu bernilai 1 bilion US dolar.
Dilaporkan ,pembangunan di kawasan seluas 50 hektar tersebut sudah dilakukan dan dijadualkan resort tersebut dibuka untuk awam mulai Januari 2015. Kompleks ini akan merangkumi sebuah hotel dan 450 bilik mewah, villa mewah, pelabuhan sukan, dan pertama di dunia stadium bola sepak terbuka ke laut.
Perwakilan Madrid mengatakan, resort yang akan menjadi taman hiburan pertama di sebuah pulau buatan itu untuk menggabungkan antara pelancongan dan sukan. Sehingga akan menjadi kompleks rekreasi pertama yang dibina di bawah jenama antarabangsa yang pernah memenangi Liga Champions sebanyak sembilan kali.
"Ini adalah langkah yang menentukan dan strategik, yang akan meningkatkan kekuatan kelab di Timur Tengah dan Asia," kata kenyataan rasmi kelab
Back To Top