This blog is under FaceLift, to serve you better, Sorry for any incovinience...

About The Soonex

Get in Touch

Your e-mail address is incorrect. Please check it and try again.

Thanks for your subscription!

SBPA Disebalik Penantian

Alhamdulillah, Pekeliling Perkhidmatan Bilangan 11 Tahun 2011, secara rasminya telah dikeluarkan oleh JPA, sebagai Agensi Pusat Perkhidmatan Awam. Segala Persoalan yang selama ini menjadi teka teki telah terjawab, namun disebalik jawaban yang diperolehi semakin banyak persoalan yang timbul di benak fikiran penjawat awam di seluruh negara dan yang berada nun jauh di perantauan.

Secara positifnya kenapakah tempoh pemberian opsyen cuma selama 15 hari, adakah tempoh yang diberikan mencukupi bagi penjawat awam untuk menimbang segala kemungkinan, implikasi dan risiko disebalik SBPA.

Secara keseluruhannya SBPA jauh lebih baik daripada SSM dari segi perkhidmatannya dan sebagainya cuma apa yang menjadi persoalan dimanakah Lampiran C iaitu Jadual Gaji Sebaris (JGS)… Kenapa JGS tidak dipamerkan. Apakah muslihat disebaliknya. Adakah JGS lebih baik berbanding dengan JGM? atau hanya satu silap mata yang cuba ditunjukkan oleh JPA untuk membuatkan penonton rasa kagum.

Bagaimana dengan perpindahan gaji dari JGM ke JGS, adakah ianya berbaloi. Itulah persoalan yang perlu difikirkan oleh CUEPACS sebelum menerima SBPA.

Adakah Silap mata yang cuba dipertunjukkan oleh JPA sebenarnya satu kenyataan atau sekadar satu ilusi untuk mengaburi keburukannya. Kenapakah Lampiran C, tidak dipertontonkan kepada umum.

Ya, Lampiran C sememangnya intipati yang perlu dipertontonkan kepada umum sekiranya mahukan SBPA mendapat sambutan daripada semua Penjawat Awam. Lampiran C menyemburnyikan segala keburukan dan kelemahan SBPA yang cuba di sembunyikan. Sejauh manakah penutupan ini boleh bertahan.

Kepada CUEPACS, diharapkan agar mendapatkan Lampiran C sebelum membuat keputusan samada untuk menerima atau menolak SBPA. Ini seolah-olah satu penipuan yang nyata yang cuba di permainkan oleh kerajaan.

Sekiranya SBPA jauh lebih baik daripada SSM, kenapa Lampiran C perlu disembunyikan kepada umum. Semoga pihak yang berkenaan dapat menjawab persoalan yang dikemukakan…

SBPA satu penipuan terhadap penjawat awam…

Tag : Ekonomi, Politik
0 Komentar untuk "SBPA Disebalik Penantian"
Back To Top