This blog is under FaceLift, to serve you better, Sorry for any incovinience...

About The Soonex

Get in Touch

Your e-mail address is incorrect. Please check it and try again.

Thanks for your subscription!

Rahsia di sebalik telefon Prabayar.

Telefon bimbit: Rata-rata hari ini setiap individu memiliki telefon bimbit tidak kiralah apa Syarikat yang membekalkan perkhidmatan dan juga pelan yang digunakan samada Postpaid ataupun Prepaid. Jika dilihat pada hari ini, budak sekolah pun memiliki telefon bimbit. Kenapa yea? Pada hari ini telefon bimbit adalah satu keperluan dalam kehidupan dalam era globalisasi dan milenium. Telefon bimbit pula telah menjadi barang keperluan berbanding 10 tahuni dahulu yang hanya menjadi kehendak.
Dulu siapa yang memiliki telefon bimbit adalah berasal dari golongan keluarga yang berada, kadang-kadang telefon rumahpun tidak mampu untuk dimiliki berbanding pada hari ini. Teringat kembali betapa susahnya komunikasi pada waktu itu. Terpaksa beratur panjang di pondok telefon awam semata-mata untuk bercakap dengan ibu, ayah dan juga ahli keluarga. Itupun panggilan disambut dari rumah jiran. Pertama sekali perlu telefon kerumah jiran untuk buat temujanji dan pada sebelah malam pula baru berpeluang untuk bercakap dengan ibu dan bapa serta ahli keluarga yang lain. Susahnya komunikasi pada waktu itu.
Pada hari ini, komunikasi menjadi senang bukan setakat telefon bimbit malahan dari jenis telefon pintar pun ada dijual dipasaran dengan harga yang berpatutan. Dengan penggunaan telefon pintar bukan setakat boleh mendengar suara malahan boleh lihat muka apabila berkomunikasi. Sungguh mudah dan senangnya hidup dalam era globalisasi inikan.
Apa yang ingin dikongsikan disini bukannya kehebatan telefon bimbit tetapi berapa yang dibelanjakan setiap bulan untuk mengaktifkan talian anda. Jika dihitung secara ringkas..
sebulan dibelanjakan RM30.00; setahun 12 x RM30.00 = RM360.00.
apa yang anda dapat? Ya tentulah anda mendapat pengaktifan talian dan juga berkomunikasi dengan sahabat, pasangan dan juga ibubapa masing-masing. Tidak terfikirkah anda untuk mendapat sedikit pendapatan dari jumlah yang telah dibelanjakan katakan 3%.. bersamaan 3% x RM 360.00 = RM10.80.. Mungkin RM10.80 itu sedikit jumlahnya, namun jika dikira kembali baik dapat sedikit dari tidak.
Jangan lepaskan peluang yang singkat dan terhad untuk menambah pendapatan. Anda juga boleh menjadi agen jualan top-up.. dan ini akan meningkatkan pendapatan anda. Anda tidak perlu membuka gerai ataupun kios untuk ini. Cukup sekadar untuk kegunaan sendiri, keluarga dan kawan-kawan terdekat anda.
Untuk maklumat lajut sila layari Perniagaan Top-Up.
Tag : Perniagaan
0 Komentar untuk "Rahsia di sebalik telefon Prabayar."
Back To Top