This blog is under FaceLift, to serve you better, Sorry for any incovinience...

About The Soonex

Get in Touch

Your e-mail address is incorrect. Please check it and try again.

Thanks for your subscription!

Belanjawan…

Sedar tak sedar sudah 9 bulan berlalu bagi tahun 2011. Sekarang sudah masuk bulan Oktober tahun 2011. Seperti biasa, kita telah maklum bulan ini adalah bulan yang amat penting kepada kerajaan Malaysia setiap tahun. Kenapa saya mengatakan demikian? Sedarkah anda setiap tahun Belanjawan untuk tahun berikutnya dibentangkan pada bulan Oktober setiap tahun.

Tinggal 4 hari sahaja lagi sebelum belanjawan untuk tahun 2012 dibentangkan di Parlimen. Apakah agenda yang menarik dalam pembentangan tahun ini. Hanya Dato’ Sri Najib sahaja yang mengetahuinya. Betulkah begitu? Tidak juga kerana perancangan belanjawan untuk tahun 2012 melibatkan penasihat ekonomi dan politik beliau. Mereka inilah yang berperanan dalam menentukan belanjawan tahunan.

Mereka ini bertanggungjawab meneruskan kesinambungan politik dan kesinambungan pemerintahan negara. Setiap kali pembentangan belanjawan dibuat, kesan keatas kerjaya politik pemerintah dititik berat sebagai aspek utama membentangkan belanjawan.

Dalam keadaan ekonomi sekarang? Apakah yang rakyat mahukan. Ikutilah Belanjawan 2012 pada hari Jumaat bersamaan 7 Oktober 2011 jam 3.00 petang di rangkaian media perdana negara…

Tag : Ekonomi
0 Komentar untuk "Belanjawan…"
Back To Top